Köszöntjük a Renault Trucks Magyarország oldalán
Jelentések
Tervezés: az elektromos teherautók forradalma
Elektromobilitás
Zöld Energiák
Mar. 16 2021
Paul Daintree a Renault Trucks tervezési igazgatója. Húszfős csapatával együtt elképzeli és előrejelzi, hogyan fognak kinézni a holnap elektromos teherautói. A HDD Express nem csak megjelenésében, hanem felépítésében is forradalmi, a HDD Express tiszta szakítást jelent a múlttal, mivel a tervezés során a csatlakoztathatóság, a hatótávolság és a környezetvédelmi szempontok kerültek előtérbe.
"2006 szeptemberében csatlakoztam a Renault Trucks France-hoz vezető belsőépítészként Lyon Saint-Priestben. Azóta - és még azelőtt is, amikor a VolvoTrucks North America és a Nissan Motors munkatársa voltam - mindig is meg voltam győződve arról, hogy a teherautók formatervezésének semmi köze a személygépkocsik formatervezéséhez. A teherautó munkaeszköz, nem pedig életstílus-választás. És ebből a szemszögből kell nézni.
A 2030-as év elektromos teherautóit tervezem.
Meggyőződésem, hogy a mai elektromos teherautók szerkezete teljesen elavult, mert túlságosan is a múlt hagyományos meghajtású teherautóinak szerkezetét követi. Nem tudja kihasználni az e-mobilitási technológiák és a legújabb akkumulátorok kompakt mérete által kínált összes lehetőséget. A csapatom és én tehát egy üres lapról indultunk, amikor nekiláttunk, hogy elképzeljük a 2030-as elektromos teherautót, amely teljesen mentes a korlátozásoktól. Ennek eredményeként a HDDExpress a városi e-mobilitás teljesen új építészeti koncepciója. Egyáltalán semmi köze sincs semmilyen hagyományos teherautóhoz!
Úgy láttuk, hogy egy olyan választ kell elképzelni, amely szakít azzal, amit ma ismerünk és használunk, de amely a városok jövőbeli igényeihez igazodik az áruelosztás és -szállítás terén. Válaszunkban nemcsak a csatlakoztathatóság, a hatótávolság és az öko-kreditáció, hanem a kézbesítő sofőrök biztonsága, kényelme és a helyi lakosok kényelme is prioritást kapott.
Szennyezésmentes, csendes és biztonságos éjszakai kiszállítások
Ahelyett, hogy a vontatási akkumulátorokat a jármű elején helyeznénk el, mint a mai alvázak esetében, arra gondoltunk, hogy lehetséges lenne-e az elektromos vontatást az új jármű teljes hosszában elosztani. Így most a HDD Express egy különösen kompakt vontatási és kormánymű modullal rendelkezik. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető egy Segway® típusú rendszert használjon. Nincs fizikai kapcsolat a pótkocsival vagy pótkocsikkal, amelyek vezető nélküliek. Minden pótkocsi padlója olyan erős akkumulátorokat tartalmaz, amelyek elég erősek ahhoz, hogy az árukat - 100%-ban autonóm módon - automatizált raktárépületeken belül szállítsák.
Meggyőződésem, hogy a vezető nélküli pótkocsis platooning - a vontatóegységhez fizikailag nem kapcsolódó pótkocsik - ezen elve a következő évtizedben fejlődni fog. Hatékony választ ad a városi központok nagy igényére, amelyek csendes, nem szennyező és biztonságos járműveket akarnak az éjszakai szállításokhoz a lehető legmagasabb fokú automatizálással.
A tervek szerint a HDD Express végül a 3,5 és 10 tonna közötti terhet szállító teherautókat fogja helyettesíteni - a vontatómodulhoz csatlakoztatott pótkocsik számától függően -, de a koncepciót végül nagyobb terhek kezelésére is átalakíthatják. De bármi is lesz a végeredmény, a járműkoncepciót 2019-ben több mint 400 Renault Trucks ügyfélnek mutattuk be előzetesen, és mindegyikük lelkesedett érte.
Megígérhetem, hogy még messze nem végeztünk az e-mobilitás városi környezetben rejlő összes lehetőségének feltárásával!"
Bio
Paul Daintree a Leedsi Egyetemen végzett. Paul 1996-ban szerzett BA diplomát terméktervezésből, és karrierjét az autóiparban kezdte, amit azóta sem hagyott el. Mielőtt 2006-ban csatlakozott a Renault Trucks Design Hallhoz, korábban a Nissan Motorsnál és a Volvo Trucksnál dolgozott. Ő a 2013-ban bemutatott T, C és K sorozat tervezője. A Renault Trucksnál 2019 márciusában nevezték ki formatervezési igazgatónak.